company logo
company logo

Realizacje

Baza lotnicza AMAC

Bazylea

Szwajcaria

1 brama hangarowa – sposób otwierania: teleskopowa brama przesuwna z 2 bramami na statecznik i zintegrowanymi drzwiami serwisowymi

AMAC Aerospace – system bram hangarowych na EuroAirport w Bazylei

Typ bramy: przesuwna brama hangarowa (elektryczna)
Wymiary: 85,5 × 13,4 m
Konstrukcja: 6 skrzydeł bramowych po 15 m, napęd teleskopowy dwukierunkowy
Opcje otwierania: w lewo lub w prawo
Wypełnienie: panele z włókna szklanego Brilliant (dwuwarstwowe, półprzezroczyste)
Dodatki:

  • 2 zintegrowane bramy na statecznik z wypełnieniem z włókna szklanego

  • 2 drzwi przejściowe bez progów

  • Pas okien na całej szerokości bramy zapewniający widok na płytę lotniska


W 2009 roku firma AMAC Aerospace z siedzibą w Bazylei zamówiła system bramowy do nowo wybudowanego hangaru na lotnisku EuroAirport w regionie trójgranicznym Bazylea/Mulhouse/Fryburg. Skrajnie korzystna lokalizacja w sercu Europy Zachodniej i w sąsiedztwie trzech silnych gospodarczo regionów (Alzacja, północno-zachodnia Szwajcaria i Badenia-Wirtembergia) tłumaczy sukces EuroAirportu. Jest to najlepiej rozwinięte lotnisko nad Górnym Renem i dzięki swojej infrastrukturze może obsługiwać każdy rodzaj ruchu lotniczego.

Wkrótce po zakończeniu budowy pierwszego hangaru, z uwagi na duże zapotrzebowanie na przebudowy samolotów klasy szerokokadłubowej, konieczna była budowa drugiego hangaru.

Ze względu na bardzo dobrą współpracę i niezawodne wsparcie w fazie planowania, firma Butzbach otrzymała od firmy TEXLON International (CH) również zlecenie na produkcję, dostawę i montaż systemu bramowego do drugiego hangaru. Firma Butzbach dostarczyła elektrycznie sterowany system bramy przesuwnej o wymiarach 85,50 x 13,40 m. Jednostka napędowa została zaprojektowana z wykorzystaniem teleskopowego napędu działającego dwukierunkowo – po raz pierwszy w takiej formie. Brama hangarowa składa się z sześciu skrzydeł, każde o szerokości 15,0 m, które poruszają się po sześciu ciągłych torach. Zamykanie możliwe jest z obu stron, dzięki czemu bramę można otwierać zarówno w lewo, jak i w prawo.

Jednym z istotnych wymogów była maksymalna ilość światła za obszarem bramy. Firma Butzbach zastosowała dwuwarstwowe panele z półprzezroczystego włókna szklanego w kolorze „Brilliant” jako wypełnienie skrzydeł bramy. Również dwa zintegrowane segmenty ogonowe (tail doors) zostały wyposażone w to samo wypełnienie z włókna szklanego. Rząd okien na całej szerokości bramy hangarowej umożliwia dodatkowo pełny widok na przestrzeń przed hangarem.

Aby umożliwić szybkie wejście personelu do wnętrza hali, zaprojektowano również dwa przejścia bezprogowe.