PORTFOLIO PRODUKTÓW
bramy hangarowe z panelami z włókna szklanego
bramy hangarowe
Bramy rozmiarów XXL
Wymiary: szerokość do 250 m, wysokość do 27 m
Rodzaje otwierania: przesuwne, teleskopowe, narożne
Wypełnienie: włókno szklane o wysokiej przepuszczalności światła
Opcje: drzwi przejściowe, bramy na statecznik, systemy ogrzewania prowadnic
Odporność na warunki atmosferyczne i klasy RC2/RC3 dla dolnych sekcji
Kompleksowe wsparcie
dopasowanie do projektu
Metody otwierania
Otwieranie przesuwne
Otwieraj i zamykaj hangar dokładnie tak, jak tego potrzebujesz.
Dzięki przesuwnej metodzie otwierania i niezależnie poruszającym się skrzydłom bramy, każdy segment można swobodnie przesuwać po dolnych prowadnicach – precyzyjnie, płynnie i dokładnie tak, jak wymaga sytuacja.
Otwieranie teleskopowe
Szybki dostęp do hangaru za pomocą jednego przycisku.
W bramach teleskopowych Butzbach wszystkie skrzydła są ze sobą połączone i poruszają się jednocześnie. To rozwiązanie znacznie upraszcza obsługę i pozwala na błyskawiczne otwarcie całej bramy jednym ruchem.
Otwieranie narożne
Pełne wykorzystanie przestrzeni – nawet w nietypowych hangarach.
W bramach narożnych Butzbach każde skrzydło przesuwa się wzdłuż wewnętrznej lub zewnętrznej ściany hangaru. To idealne rozwiązanie przy ograniczonej przestrzeni lub niestandardowych kształtach, jak np. hale okrągłe. Po otwarciu dostępna jest cała szerokość obiektu.
detale, które tworzą jakość
Standard wykonania
Prowadnice dolne
Unikalny system dolnych prowadnic Butzbach gwarantuje dokładny ruch skrzydeł bramy, przenosząc obciążenia wiatrem i ciężar konstrukcji bezpośrednio na fundamenty. Woda deszczowa jest odprowadzana do zintegrowanego systemu drenażu, a na życzenie klienta możliwe jest zastosowanie ogrzewania prowadnic.
Kompensacja odkształceń
Ze względu na możliwe odkształcenia dachu nad systemem bramy, konieczne jest uwzględnienie luzów tolerancji, które kompensują te zmiany. Systemy bram hangarowych osadzone na dolnych prowadnicach są projektowane z uwzględnieniem ruchów konstrukcji nośnej – zgodnie z obliczeniami statycznymi.
Zabezpieczenia krawędziowe
Zamontowane na krawędzi natarcia skrzydła, urządzenia zabezpieczające chronią osoby i przedmioty znajdujące się w strefie niewidocznej podczas ruchu bramy. Dotknięcie listwy bezpieczeństwa natychmiast zatrzymuje skrzydło i uruchamia jego cofnięcie, zapobiegając kolizji.
Brama na statecznik
Montaż pionowej bramy na statecznik jako bramy segmentowej zastępującej część konstrukcji nośnej pozwala obniżyć wysokość głównej bramy hangarowej, a tym samym zredukować koszty. Do jej wykonania stosujemy produkowane przez nas włókno szklane, zapewniając jednolity i estetyczny wygląd całej bramy.
Napęd skrzydła bramy
Ciężkie skrzydła bramy poruszane są za pomocą elektrycznych motoreduktorów, połączonych łańcuchem z kołem napędowym. Uruchomienie bramy odbywa się za pomocą przycisku sterującego i zintegrowanego systemu sterowania elektrycznego.
Panele z włókna szklanego
Włókno szklane to wyjątkowo wszechstronny materiał, idealny do zastosowania w bramach hangarowych. Zapewnia przepuszczalność światła do 78%, co pozwala na naturalne doświetlenie wnętrza. Charakteryzuje się także wysoką trwałością, bardzo dobrą izolacją termiczną oraz stabilnością konstrukcyjną – nawet przy dużych powierzchniach.
Hamulec bezpieczeństwa
Każde skrzydło ręcznie obsługiwanej bramy wyposażone jest w hamulec wahadłowy, który chroni personel i sprzęt. Działa mechanicznie, bez zasilania, i nie utrudnia obsługi przy prędkości do 0,30 m/s. Po przekroczeniu tej prędkości hamulec automatycznie zatrzymuje skrzydło, a następnie sam się zwalnia, umożliwiając dalszy ruch bramy.
Drzwi przejściowe
Drzwi przejściowe umożliwiają wygodne wejście i wyjście personelu bez konieczności otwierania całej bramy. Oferujemy również wersje dostosowane do wózków inwalidzkich oraz wyjść awaryjnych, z możliwością integracji z systemem zarządzania budynkiem.

Dopasowanie do kadłuba
Modyfikacje pod kątem kształtu kadłuba umożliwiają szczelne domknięcie bramy hangarowej przy wyjątkowo długich lub wysokich statkach powietrznych. Rozwiązanie to można również zastosować w istniejących hangarach – np. przy zmianie typu obsługiwanego samolotu.
realizacje