Realizacje
Zakład produkcyjny Ratier Figeac
Figeac
Francja
3 bramy szybkobieżne NOVOSPRINT® z opcją wycięcia pod prowadnicę suwnicy
Ratier-Figeac – Zakład produkcji łopat lotniczych (Francja)
✅ Typ bramy: bramy szybkobieżne NOVOSPRINT® z wycięciem na szynę suwnicy
✅ Ilość: 3 bramy
✅ Funkcja: zapewnienie przejazdu suwnicy z łopatą przez strefy klimatyzowane
✅ Zalety: pełna wysokość przejazdu, brak kolizji z materiałem, szybkie otwieranie i zamykanie
✅ Bezpieczeństwo: funkcja wyjścia awaryjnego, automatyczne otwieranie przy alarmie pożarowym
✅ Dodatki: czujniki, system kontroli wszystkich urządzeń bezpieczeństwa
Francuska firma Ratier-Figeac, będąca spółką zależną amerykańskiego koncernu UTC Aerospace Systems, była jednym z pierwszych producentów śmigieł na świecie.
Obecnie dostarcza dla przemysłu lotniczego śmigła, systemy kokpitowe oraz wyposażenie kabin. Między innymi produkuje śmigła dla wojskowego samolotu transportowego Airbus A400M.
Po kilku etapach produkcji poszczególne komponenty transportowane są za pomocą suwnicy do pomieszczenia o kontrolowanych parametrach powietrza, wilgotności i temperatury, gdzie poddawane są dalszej obróbce. Do oddzielenia tej strefy firma Butzbach dostarczyła trzy bramy szybkobieżne NOVOSPRINT ze specjalnymi wycięciami pod prowadnice suwnic: dzięki poziomemu systemowi otwierania z rozdzieleniem na boki możliwe było zintegrowanie torów suwnicy pośrodku bramy. W przeciwieństwie do bram otwieranych pionowo, pełna wysokość otworu dostępna jest natychmiast po otwarciu, co eliminuje ryzyko kolizji między bramą a transportowanym materiałem – czynnik ten miał dla klienta kluczowe znaczenie ze względu na wysoką wrażliwość i kosztowny proces produkcji łopat śmigieł.
Aby utrzymać stabilne warunki ciśnienia i temperatury w pomieszczeniu, które stale nasycane jest filtrowanym powietrzem, istotne znaczenie mają bardzo krótkie czasy otwierania i zamykania. Czujniki pozwalają na otwarcie bramy w ułamku sekundy w momencie zbliżania się ramienia chwytaka z wirnikiem. Gdy ramię chwytające i łopata śmigła w całości opuszczą otwór, brama natychmiast się zamyka.
Ponieważ w pomieszczeniu nie ma innych drzwi, zamontowane bramy szybkobieżne pełnią również funkcję drzwi ewakuacyjnych, co oznacza, że muszą zapewniać niezawodną możliwość szybkiego otwarcia w sytuacji awaryjnej. Dzieje się to albo przez naciśnięcie przycisku awaryjnego, albo automatycznie w przypadku alarmu pożarowego. Dzięki automatycznemu nadzorowi wszystkich systemów bezpieczeństwa funkcja wyjścia ewakuacyjnego pozostaje zawsze aktywna, zapewniając bezpieczeństwo użytkowników nawet w przypadku awarii zasilania lub innego uszkodzenia systemu.