company logo
company logo

Realizacje

Grand Hangar – Lotnisko w Genewie

Genewa

Szwajcaria

1 brama hangarowa otwierana w systemie przesuwnym, zintegrowana z drzwiami przejściowymi i wjazdowymi oraz modyfikacją obrysu na kadłub samolotu Airbus A330.

Grand Hangar – Lotnisko w Genewie (CH) – Wymiana systemu bram hangarowych


Typ bramy: system bram przesuwnych hangarowych
Wymiary: szerokość 250 m, wysokość 15 m
Zastosowanie: modernizacja Grand Hangar przy zachowaniu pełnej ciągłości pracy lotniska
Zalety: montaż bez zakłóceń operacyjnych, zamknięcie hangaru każdej nocy, transport i montaż bram w nocnych oknach czasowych
Lokalizacja montażu: bezpośrednio przed istniejącym systemem bram


Wymiana systemu bram bez zakłócania pracy lotniska

Renowacja systemu bram w Grand Hangar na lotnisku w Genewie stała się kolejnym dowodem na wysokie kompetencje firmy Butzbach – nie tylko jako dostawcy zaawansowanych technicznie bram hangarowych, ale także jako sprawnego koordynatora skomplikowanych projektów realizowanych bez przerywania bieżącej działalności klienta.

Montaż podczas aktywnej pracy lotniska

W ramach modernizacji zamontowano system bram przesuwnych o imponujących wymiarach – 250 metrów szerokości i prawie 15 metrów wysokości. Przez cały okres przygotowań i montażu działalność lotniska nie została w najmniejszym stopniu zakłócona. Kluczowe dla klienta było również to, by hangar nigdy nie pozostał otwarty na noc – wymóg ten został w pełni spełniony dzięki szczegółowemu harmonogramowi prac opracowanemu już na etapie przetargu.

Wąskie okna czasowe na transport i montaż

Skrzydła bram były wstępnie montowane w hali oddalonej o 800 metrów od miejsca instalacji. Ich transport do hangaru był możliwy tylko w nocy – między północą a godziną 5:00. Każdorazowo przewożono cztery z dwunastu skrzydeł i montowano je następnego poranka. Dzięki zastosowaniu wielu szyn montażowych możliwe było ustawienie nowych skrzydeł bezpośrednio przed starym systemem bram, co pozwalało utrzymać hangar zamknięty przez cały czas. Dopiero po ich zamontowaniu demontowano stare segmenty znajdujące się za nimi.

Złożone zarządzanie projektem

W projekcie tej skali – szczególnie pod względem organizacyjnym – udział brało wiele zespołów. Wszystkie prace: planowanie, koordynacja, logistyka, uzgodnienia formalne, montaż, demontaż i utylizacja starego systemu – zostały w pełni zorganizowane przez firmę Butzbach. Kierownik projektu Mathias Fogako był obecny na miejscu przez cały okres instalacji, pełniąc funkcję głównego punktu kontaktowego dla klienta oraz koordynatora wszystkich działań na placu budowy.