company logo
company logo

Realizacje

Hangary dla helikopterów

30 sie 2024

Placeholder for blog post feature image
Placeholder for blog post feature image
Placeholder for blog post feature image

Karup

Dania

10 bram kasetowych SPACELITE® z opcją ruchomego słupka pośredniego

W ciągu zaledwie kilku minut załogi duńskich śmigłowców ratownictwa morskiego (SAR) muszą wystartować bezpośrednio z hangaru – i to bez względu na warunki pogodowe. Dla swoich dziewięciu śmigłowców poszukiwano funkcjonalnych i wytrzymałych bram hangarowych, które cechują się szybkim otwieraniem i maksymalną niezawodnością, nawet przy silnych wiatrach. Łącznie dziesięć systemów bram segmentowych SPACELITE firmy Butzbach spełnia te oraz inne wysokie wymagania.


Szerokie światło wjazdu


Aby uzyskać możliwie największą szerokość otwarcia, po dwie bramy zestawiono w system podwójny. Pomiędzy nimi umieszczono ruchomą szynę prowadzącą, którą można łatwo przesunąć ręcznie, uzyskując otwór o szerokości aż 21 metrów. W sytuacjach awaryjnych pozycja tej szyny jest monitorowana przez centrum sterowania, co zapewnia szybki i bezproblemowy start śmigłowców.

Kompaktowa konstrukcja


Ze względu na liczne suwnice biegnące wzdłuż całej szerokości hal, kluczowe znaczenie miała precyzyjna i oszczędzająca miejsce konstrukcja systemu bramowego. Mechanizm otwierania bramy segmentowej cechuje się minimalnym zapotrzebowaniem na przestrzeń: po otwarciu panele bramy układają się bezpiecznie i kompaktowo za nadprożem, nie kolidując z torami suwnic.

Przepuszczalność światła i izolacja termiczna


Bramy segmentowe wypełnione są półprzezroczystym włóknem szklanym w kolorze „Brilliant”. Dzięki zastosowaniu folii wewnętrznych, i tak już bardzo dobre parametry izolacyjne bram zostały dodatkowo poprawione – osiągnięto współczynnik przenikania ciepła na poziomie Ud = 1,4 W/m²K.


Izolacja akustyczna


Bramy segmentowe Butzbach wyróżniają się także pod względem ochrony przed hałasem, co ma szczególne znaczenie przy intensywnym hałasie generowanym przez wirniki śmigłowców. Po zamknięciu bram jest to dodatkowa zaleta w porównaniu np. do bram z płótna, gdzie wibracje materiału mogą jeszcze potęgować poziom hałasu.


Odporność na obciążenia wiatrowe


Ze względu na bliskość wybrzeża oraz samych śmigłowców, powierzchnie – zwłaszcza tak dużych bram – narażone są na znaczne obciążenia. Zainstalowane bramy zostały zaprojektowane tak, aby sprostać obciążeniu wiatrem na poziomie 1150 N/m², co odpowiada klasie wiatrowej 5 lub sile wiatru 14 w skali Beauforta. Oznacza to niezawodną odporność na warunki sztormowe i prędkości wiatru przekraczające 150 km/h.